Vilken dag

Dagen började mysigt med sovmorgon och god frukost med frallor. Sen skulle jag o Micke åka o fixa en massa, började med

- ÖB där det blev lite tvål och en "garage domkraft" som det kallas, pappan ska få den i farsdag present.

- On Off som jag aldrig haft så höga tankar om började faktist trevligt. Snubben som va helt förjävlig när vi köpte plasma teven va faktiskt trevlig. Och ni som läste sist jag skrev om On off, att det skulle kosta hunda kronor att göra en kvitto sökning. Han gjorde det gratis. Sen när allt var färdigt o fixat (lämnade in telefonen) så skulle han bara gå o hämta en kopia på kvittot till mej. Jag ljuger inte om vi väntade 25 minuter. Då frågade vi en gubbe vart han tagit vägen. Han går o kollar på lagret och vi hör han som hjälpte oss säga: Jag ska bara äta färdigt, är det något brådskande? Söte tid vad irriterande, människan hade gått på lunch. Fick iaf mitt kvitto o en låne telefon och vi gick ut i bilen. Då kommer han springandes efter och hade glömt skriva papper på att han lånat ut en telefon till mej. Så det var bara att gå in igen. Kaos!

- Skopunkten var faktiskt smärtfritt, hittade vad vi skulle utan problem.

- Banken. Skulle få en ny bank dosa. Jag har haft en såndär orange som jag tycker e jätte bra. Jag hatar verkligen dom där andra svarta fula med konstiga knappar. O vad tror ni jag fick? Jo en sån svart. Massa folk var det där också, fy för swedbank!

- Leksakshuset gick bra, hitade fina presenter till Theo. Efter det skulle vi åka och hjälpa Mickes jobbarkompis att boxera hans bil från vedeby till stan. När vi står i kassan så ringer han och säger att hans bil är stulen. Hur ofta händer det då? Idiot människor som inte kan köpa egna bilar.

Sen körde vi mot hemmet och kom på när vi skulle köra upp på e22an att vi glömt hämta mat till Theo på apoteket så det var bara att vända. När vi hämtat den och kört förbi preem kom vi på att vi skulle tanka, så vi fick vända igen.
Pjuh.

Kvällen har varit trevlig hos Malin och Benny i alla fall, jätte god mat hade hon lagat. Nu kollar Micke, Andreas och Tim på Hans och hennes så jag ska väl joina.

Kommentarer
Postat av: maria,anna l,anna h och ulrika

Fyra busar hälsar till Theo! De håller just nu på att undersöka ALLT hemma hos Anna. Vi vuxna har ätit en supergod pastasallad och ska nu dricka kaffe. Hoppas vi ses snart! trevlig helg!

2007-10-26 @ 13:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback