Övertygad

Eftermiddagen har bjudit på målning med vattenfärg, bus, stoj o fika. Besök av Theos farbror o ena morbror nu ikväll och massa slappande på soffan. Målade en hand och en fot på både Theo o Thilda innan och tryckte på papper. Blev så fint så, kul o ha ju! Fick sån gips avgjutningsgrej av Katta i present när Theo föddes som man gör avgjutning av foten och handen, det var en väldigt bra present tycker jag. Fyndigt av henne. Något som är kul att ha hela livet, absolut!

Idag känner jag mej väldigt övertygad om att jag INTE vill att Theo ska börja på dagis nu. Jag funderar starkt på att tacka nej till platsen. Dagiset jag har blivit erbjuden är Tant grön på campus Blå port. Ska visst vara ett väldigt bra dagis och en del anser att det är dumt att tacka nej då, men jag har ju inget att jämföra med så jag får helt enkelt hoppas att jag får en annan plats sen i januari. Planen är i så fall att börja jobba lite smått nu dom dagarna Micke är ledig och på så vis spara dagar. Då kommer jag att kunna dra ut längre på ledigheten. Vill ju inte gärna ta slut på alla föräldra dagar heller. Detta är ett svårt dilemma.
Jag känner mej helt enkelt inte redo för detta. Jag vill va hemma med min prins.

Kommentarer
Postat av: Catrin

Jag förstår dej, de e separationsångesten som kommer krypande, hade me lite svårt för de! Men när du varit där några ggr o kollat hur dom jobbar me barnen o hur d funkar så brukar d oftast gå! Men de e jobbigt dom första dagarna!:) Du klarar de!

Postat av: Anna

jasså det blir inte dagis nu? förstår att du vill vänta... men en ide för att få nya dagar är ju att skaffa en til :D bra tips va? kram

2007-10-22 @ 10:34:03
URL: http://annablogg.blogg.se
Postat av: Thessan

Vart på blå port ligger denna förskolan?? Aldrig hört :S

2007-10-22 @ 15:02:12
Postat av: emmzy

Oj det låter inget vidare det där med separationsångest.. men du tror inte det är bra för theos del att starta lite smått med dagis? Är det inte väldigt svårt att få platser? Lycka till med vilket val du än gör :)

2007-10-22 @ 16:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback