Liv

Senaste dagarna har handlat mycket om liv och död. Hur nära inpå våldet kommer, vad som är rätt och fel. Att mord blir vardagsmat helt plötsligt. Barn och ungdommar blir skjutna och ihjälsparkade. Jag tänker så otroligt mycket på allt detta som hänt i Rödeby, hur tragiskt det är för alla parter. Hur hemskt det som hände killen i Stockholm är. Hur folk kan få för sej att ställa sej och sparka ihjäl en människa, eller ta fram ett vapen och skjuta ihjäl en människa. Bakgrunden till detta i Rödeby är hemsk, men att döda...
Nu måste något hända!

Mitt i alla hemskheter hittar jag sidan om Liv
http://colourfulmiracles.blogg.se/. 20 år gammal och kommer imorgon klockan 20.00 att dö. Bröstcancern tar hennes liv. I dag tycker jag att alla ni som läser detta ska gå och köpa ett rosa band och i morgon klockan 20.00 tänker vi på Liv, Simon från rödeby och killen från Stockholm. 3 alldeles för unga människor som då lämnat livet här på jorden!

Kommentarer
Postat av: Fiorella

ush vilken sorglig blogg.
hemskt det med döden men rödebymordet så står jag på familjens sida helt och hållet. Hade jag haft ett barn som blev mobbad och så trakasserade den familjen har blivit under så pass lång tid så är jag rädd för att jag hade kunnat göra samma sak. Blev en mobbade mindre här i världen.

2007-10-09 @ 14:54:07
Postat av: Catrin

håller helt klat me dej Jonna!

Postat av: Jonna

fiorella: personligen tycker jag synd om alla i det fallet.. väldigt tragiskt, alla e ju lika mycket förlorare. Hemskt att dom blivit trakasserade så länge men jag tycker inte man dödar folk. då hade världen varit ännu värre än den e nu om man dödade hej vilt. det finns ju många som blir mobbade menar ja.. Hoppas allt e bra och att ni trivs i nya lägenheten! när kommer fiorella tillbaka t bloggträsket? kramkram

2007-10-09 @ 20:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback