Detta med dagis

Försöker tänka igenom för och nackdelar i den här dagis frågan. Kan ju inte komma på något positivt med att han ska börja nu om jag ska va ärlig. Träffa barn och leka av sej får han ju göra ändå på t.ex öppna förskolan och med alla andra barn vi känner och så har han sin syster och kusin ju! Det är ju inte gratis att ha dom på dagis heller.
Att betala över tusen kronor för något som jag egentligen inte vill och behöver känns väldigt onödigt faktiskt.

Vet inte varför jag skriver allt detta, känns som jag försöker övertyga mej själv om att jag gör rätt val om jag stannar hemma. Ja behöver inte jobba så mycke varje månad för att komma upp i det jag får ut i f-penning så jag tror nog att allt löser sej.

Nu ska jag läsa lite bok för Theo innan han slocknar.

Dagens mat: Kokt falukorv med potatis och vit sås. Theo fick samma mat bara det att jag fick byta ut mjölken i hans sås. Kalas gott! Theo älskar all mat verkar det som.

Kommentarer
Postat av: Emmzy

Det du känner innerst inne är det rätta!

2007-10-23 @ 13:35:29
Postat av: Angelica

Över tusen kronor?! vi betalar typ 550kr i månaden och då har vi ju Theo ganska många timmar på dagis. Klart det är mysigt att vara hemma med dom små =)

2007-10-23 @ 18:16:01
Postat av: Jonna

Angelica - jag räknade bara ut d efter vad som stod på pappret där man skulle fylla i sin inkomst.. o då kom vi ju typ upp i taket och då betalar man 1250. och man betalar lika mycke hur lite lr mycke dom än är där har jag fattat d som!?

2007-10-23 @ 21:57:47
Postat av: Angelica

Hmmm mycket märkligt...kan ju inte påstå att jag har nån vidare koll på det där egentligen- lät bara så mycket.

2007-10-24 @ 17:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback