Parkeingshus och spargrisar

I te.x Åhlens parkeringshus kan man betala parkeringen med VISA kort istället för med mynt. Tycker jag är himla bra eftersom jag knappt aldrig har några lösa pengar på mej. För er som inte vet hur det fungerar så ska jag berätta. Man stoppar in sitt kort när man kommer dit och får en lapp att lägga i rutan. Sen när man ska köra så stoppar man in kortet igen och får en lapp om hur mycket det kostade.
Nu till problemet. Kan man inte göra som så att man stoppar in kortet och får lappen som man ska lägga i rutan. Sen stoppar man in det direkt igen och betalar alltså bara en krona. Istället för att vänta med och stoppa in det tills man kör.

Tror ni det funkar?

I vilket fall som helst är det en bra lösning tycker jag, eftersom man ibland inte vet hur länge man ska stanna i staden. Och som sagt, mynt problemet slipper man ju.
Då kan man istället stoppa dom i spargrisen!
Vår spargris var så generös att den belalar vår hotell natt i Malmö, schysst va?

image146

Kommentarer
Postat av: emmzy

Tackar! Och jag håller med dig om allt.. de där stjärnorna är dösnygga, vill bara hitta de med rimliga priser.. har hittat en exakt sådan i en lampbutik här i stan - 349 kronor.. mot halens 179, så jag hoppas på att jag kan hitta på gekås för runt hundringen.. då blir jag superglad :)

Postat av: emmzy

Ja verkligen! Jag har inte hört ljusexperterna? men det borde ju vara i länet om du fått reklamblad iaf :)haft en bra helg?

2007-11-18 @ 22:05:50
URL: http://emmzy.blogg.se
Postat av: fiorella

haha ja :). härligt att åka iväg lite.. :)

2007-11-19 @ 10:34:28
URL: http://yesfiorella.blogg.se
Postat av: Catrin

hej hej! Skulle du vilja kolla om ni har nått fint kort på Thilda, som man kan ha som julkort? Hittar nämligen inte nått bra "passande" julkort hehe:D thank you!

2007-11-19 @ 23:17:38
URL: http://thildaocatrin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback