Missuppfatta mej rätt

Det kanske är lätt att missuppfatta vad jag skriver, jag vet inte, men jag gillar inte att skriva en massa "haha, hoho, hihi, höhö" efter allting som ska vara "roligt". Jag skrev innan att "Kan man vara mamma när man är 21 borde det väl inte vara så svårt att bli chef heller? Det är ju i grund och botten samma sak. Nästan i alla fall."  Fick en kommentar om detta och känner att jag vill förklara mej bara. Just det här med att bli chef det känns ju mer som en grej man bara säger för att det låter kul. Jag vill bestämma över mej själv, välja vad jag ska göra, styra och ställa. Jag vill inte vara den som är under "chefen", vd´n, undesköterskan som är sjukskriver pga utbrändhet och vikarien för henne som är bakfull en söndag morgon när dom ringer till mej. Jag vill inte gå och göra ett jobb som någon annan skulle gjort. Men jag vet att det jag gör är betydelsefullt i alla fall, det känns ju bra.

Men tillbaka till förklaringen. Jag vill starta en grej, som jag vet kommer fungera idag och för all framtid. Jag har en plan som bara ska gå i lås. Så om jag startar detta är ju jag chef helt enkelt. Och då gör jag samma sak som hemma (där kommer mamma liknelsen in) - styr och ställer. Skämt o sido. Tillägger ett haha också.
Sen är frågan, hur respekterad blir man när man "bara" är 21?

Jag tog absolut inte illa upp, detta var inte meningen som ett "sluta läs min blogg om du inte gillar vad jag skriver" inlägg. Faktum är att jag gillar kritik, respons, frågor, tycken och tankar!

Till något helt annat, Blondibella måste vara den mest korkade människa som finns. Hon är så tragisk, och det som är mest tragiskt är att svenska folket försörjer henne!

Kommentarer
Postat av: Hanna

haha håller med! (om blondibella)

Postat av: emmzy

En mycket bra förklaring till min frågeställning/tankegång. Jag tror i övrigt att om du bara har självförtroende nog att ha ett företag, gör det på ditt sätt och visar att du har koll på vad du gör, så är du precis lika respekterad idag, som 21-åring som när du är 40. Jag tror inte att det är åldern som spelar in, utan hur man sköter arbetet. Man bygger ju dessutom upp en respekt genom att visa vad man kan. En 40-åring får säkert lika många frågor likt "klarar du verkligen det här" eller "är det verkligen det här du vill", INNAN han/hon bevisat det.. Lycka till :)

2007-11-26 @ 20:58:42
URL: http://emmzy.blogg.se
Postat av: Angelica

Hej tjejen!
Att vara en bra chef handlar definitivt inte om ålder- efter ett tag på Hyper Island har jag och många med mig insett det. Gamla gubbar och tanter utan nytänkande på höga positioner är ingen höjdare. Klart du ska bli chef! Kram

2007-11-27 @ 15:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback