Ett års kalas

Igår var det ett års kalas för Theo, lille prinsen! Hela dagen fram till klockan tre ägnade jag åt att baka mjölk och äggfri sockerkaka, kärleksmums, två tårtbottnar och två satser bullar. En riktig bull mamma jag! Hann nätt o jämnt bli färdig tills klockan tre när gästerna kom.

Present öppningen var Theo inte sådär jätte intresserad av men det var ju kul när pappret var borta och man fick se vad som gömde sej i alla paketen i alla fall. Han fick sin efterlängtade traktor med alla djuren på släpet, duplo, böcker, kläder m.m. Mer blir det såklart på födelsedagen i morgon!



Eftersom Theo är ägg och mjölk allergiker fick han en egen liten tårta med ett litet ljus i. Han vågade inte riktigt blåsa ut det. Tittade väldigt skeptisk. Mamman blev ändå ganska nöjd för då har han ju fattat att man inte leker med elden i alla fall! ;)



Desto godare var det när man fick smaska i sej tårtan! Då åkte tröjan av för mycket kladd blir det.

image112

Sen var det massa bus och stoj med kusinen och "stor" Theo. Och alla andra förstås!
Lille Adrian, bara två veckor gammal, mös trots allt ståhej runtomkring.



Idag har Theo fått leka med sina vattenleksaker han fick av sin faster, kusin och pappa henke.

image116

Lyckades tyvärr inte få så mycket bilder eftersom jag hade fullt upp + att vi filmade desto mer. Ska lägga in lite kort ifrån mina föräldrars kamera sen också.

Tack alla för en underbar eftermiddag! Jätte kul att ni kom!

Kommentarer
Postat av: fiorella

Fina bilder. Vad söt han är :)

Postat av: fiorella

jag är lite skeptisk jag med till det men det är underhållande att titta på :) hihi

du har fått en kommentar i min blogg av någon tragisk själ

2007-11-05 @ 12:22:39
URL: http://yesfiorella.blogg.se
Postat av: Mirja

Sant att man kanske inte träffar någon i grannstaden, men om man vill få ett distansförhållande att fungera måste det ju verkligen ha något. Hennes förhoppning var väl precis som de andra två att hon skulle hitta någon som hjärtat slog lite extra för och då är man beredd att göra uppoffringar. Men en person du inte har känslor för kanske du inte lägger energi på för du vet att det lilla extra inte finns. För mig känns det ganska logiskt.
Eftersom fiorella inte ens orkar läsa mina kommentarer kan du någon gång bara inflika att jag bara gav en annan åsikt en eran och aldrig en påpekat att jag inte respekterade att ni tyckte annorlunda. Försökte förklara mitt sett att se på saken.
Och till hennes kommentar om tragisk själ vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Måste vara trist att se så på omvärlden för en annan åsikts skull. (Och ja jag förstår hennes dos av sarkasm och för att slippa ytterligare missförstånd så tolka det sista jag skrivet med samma mått).

2007-11-05 @ 12:46:59
URL: http://metrobloggen.se/shoegall
Postat av: fiorella

men shit vad mycket hon skriver.. :) Hon tål ju ingen humor heller. haha

haha jodå du får gärna skriva vart jag jobbar. det var på förra bloggen jag var så secret you know. haha :) Men tack för omtanken. Hmm.. jo jag ska ett nummer nånstans. Hinner inte leta upp det nu. Är det ok att du får det här eller ska jag smsa det?

2007-11-05 @ 13:16:55
URL: http://yesfiorella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback