Dagis och kvällsrutiner

Nu har Theo fått kvällsmat vilket idag bestod av smörgås med leverpastej och skogsbärs yoggi. Han har inte velat äta någon riktig mat idag, förmodligen för att han har ont i munnen. Han är också tvättad och insmord med sin salva. Ska strax borsta tänderna, byta blöja och ta på pyjamasen också. Men först ska vi busa lite. Sen blir det mys i soffan. Igår tog jag fem böcker med mej när vi satte oss i soffan innan han fick välling. Lik förbaskat fick jag väl läsa samma bok femton gånger. Så fort jag började på en ny sa han bara "öh, öh!" och slet tag i en annan bok.

Fick en dagisplats till Theo idag också. Jag ringde till en rektor som visade sej vara en väns mamma. Tänkte inte alls på det när jag såg namnet, bara när jag fick höra hennes röst sen. Så hon sa att det är klart han ska ha en plats. Hon skulle ringa och prata med hon som har hand om utplaceringarna och så skulle jag ringa till henne sen på eftermiddagen. Men efter två timmar ringde hon tillbaka till mej istället och sa att vi fick en plats.
Så nu ska han gå på det nybyggda dagiset i Bastasjö, ytterligare en anledning för oss att bygga hus där då ju *harkel* Det är med blandade känslor jag tar detta beslutet kan jag säga, vill vara hemma för alltid med min plutt.

Känns som att man fixade platsen själv i stort sett, hade jag inte ringt hade förmodligen någon annan fått den. Märkligt att dom inte kan hålla reda på något dom som sitter på kommunen och tjänar en massa pengar. Att man ska behöva tänka åt dom också.


image174

Kommentarer
Postat av: Lina

Va skoj! Japp då ses vi ju på tisdag.. ska ni ha Theo med er eller går ni själva/bara en av er går?

Vi ska försöka fixa barnvakt.. får se om mina föräldrar kan passa. Lugnast så ju :)

Postat av: catrin

grattis till dagisplatsen, e de nattis där oxå då lr?

2007-11-29 @ 21:33:57
URL: http://thildaocatrin.blogg.se
Postat av: catrin

Jadå, hon mår så bra så.. Har äntligen sluppit den där dryga förkylningen som aldrig velat försvinna! O jag mår oxå bra, tänkte lägga mig tidigt tänkte jag hehe:) Hoppas de e bra me dej oxå, tänkte gå o fika hos Annelie imån om ni vill hänga på!

2007-11-29 @ 22:06:30
URL: http://thildaocatrin.blogg.se
Postat av: Tessan

Haha vem ska lilla Theo ringa tro ;P

2007-11-30 @ 08:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback