Alla bitar faller på plats

Senaste dagarna och långt in på nätterna har jag funderat och funderat över framtiden. Nu har jag tagit tag i att ringa och säga vilka dagar och tider jag kan jobba och hoppas på o få några tider i alla fall. Mina föräldradagar varar ju tyvärr inte för gott och dom gör mej inte speciellt rik heller för den delen. Tur man har en fast bra inkomst att luta sej tillbaka på i alla fall.

Har som sagt tänkt mycket. Vad ska man prioritera? Hur ska man lösa allt på bästa vis? Eftersom jag skulle göra allt för att få vara hemma med Theo så länge som möjligt, eller i alla fall ha han på dagis så lite som möjligt, medan han är så här liten så tror jag att jag har lösningen. Att ge sej in på för stora projekt som att starta eget är nog inte det ultimata då. Det är inget man blir rik på heller första tiden precis. Mycke jobb, lite pengar och lite tid med Theo. En distansutbildning innebär lite pengar, fast ändå lite mer än vad jag har nu. Men det bästa är att det innebär mycket tid med Theo och det är det som betyder mest. Då skulle man kunna ha han på dagis femton timmar i veckan och då får man plugga som tusan. Sen eftersom Micke jobbar skift så kommer jag få tid att läsa när han är hemma och kan ta Theo också. Det bästa är att det verkar som jag får den dagisplatsen jag vill ha nu också. Det gäller verkligen att engagera sej själv säger jag ju bara, och som tur väl var så var det helt rätt person jag ringde till också. Bra med kontakter ibland.

Pengar är inte allt. Har vi klarat oss nu kommer vi klara oss framöver också. Jag värdesätter tiden tillsammans med min familj mycket högre! Man får aldrig denna tiden tillbaka, Theo blir större för varje dag som går. Jag vill inte missa något! Jag vill uppfostra han själv, vill inte att han ska bli uppfostrad på dagis. Dom där femton timmarna blir mer som att han får leka av sej. Sen kanske han till och med sover 2 utav dom timmarna.

Nej nu ska jag fortsätta jakten på att få ihop detta. Ett antal telefon samtal väntar nu!

Kommentarer
Postat av: Lina

Ninni är 11 månader nu den 11.e december. Så hon kommer vara nästan exakt ett år när hon börjar. När ska lilla Theo börja då ?

Jo, minerna vet jag inte vad dom kommer från. Men grimasera kan hon i alla fall.. hihi tokfian.

Vi har fått en garanterad plats och fått möte på tisdag för att träffa all personal och bestämma datum och tid för inskolningen. Så japp, det har vi :D Sköönt.

Hojta till när du vet, nu blev jag nyfiken ju! :)
kram

Postat av: fiorella

jo vi såg lite kändisar men eftersom jag är seg och har noll koll så missade jag typ alla.

Jonas: Kolla där Helena, där är ju han...
Jag: Vart * kollar typ upp i luften *
Jonas: Amen där rakt fram...
Jag: va?
Jonas: RAKT FRAM
Jag: Vem???
Jonas: Äh nu är det ju försent..

haha.. Folk retar sig alltid på att jag kollar ett helt annat håll när det är nåt dom ska visa mig så jag missade typ alla. Det var två skådespelare jag hann se men jag har ingen aning om vad de har varit med i. Jonas kände igen dom från ett par filmer.

Sen i Sthlm är det ju så jäkla mycket folk överallt så man vet ju liksom inte vem man ska titta på.. om du förstår vad jag menar?

Jonas är så seg också.. han vet aldrig vad de heter eller kan komma på namnet på filmerna/tvprogrammen som de varit med i.. Den ena jag missade hade varit med i tre kronor iallafall..

Det är väldigt olika vad biljetterna kostar. Beror på om du åker med SAS eller blekingeflyg. Vi har alltid flygit med Sas eftersom det går till Arlanda och det är lättast att ta sig in till city därifrån. Sas undomsbiljetter ligger på mellan 800 - 1400 tur & retur. Beroende på vilken dag/ålder/hur långt i förväg man beställer o.s.v

2007-11-29 @ 13:18:46
URL: http://yesfiorella.blogg.se
Postat av: Thessan

Vart vill du ha honom?? =)

2007-11-29 @ 13:28:28
Postat av: fiorella

skrev fel.. inte 1400.. mellan 800 - 1100/1200 får man nog räkna med somm ax..

2007-11-29 @ 13:58:34
URL: http://yesfiorella.blogg.se
Postat av: Louise

tack för den fina kommentaren på min blogg =) jag skrev o vi får se hur de går. ligger säkert precis under godkänd skulle jag tro, o då får jag säkert inlämningsuppgifter bara. men men man får skylla sig själv är man inte pluggar som man ska...lycka till med alla planer...hoppas allt går vägen, o du...trägen vinner

2007-11-29 @ 18:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback