Inget jobb idag och cancer

Skulle jobbat 8-16 idag, men det blev inget med det. Micke va ju hos doktorn igår och sänkan va lite för hög, vilket betyder att det är något "sjukt" i kroppen. Så det blev ordinerad vila och penicilin för han. Blir ju knappast någon vila om han hade varit ensam med Theo hela dagen så jag fick snällt stanna hemma. Men vad gör man inte för att slippa fira jul på sjukhuset! Det är ju faktiskt värt alla pengar i världen att han får vara frisk!!

På tal om sjukdomar. Fastnade vid datorn igår när jag inte kunde sova och läste en blogg om en liten flicka som hade en massa cancer i kroppen. Fy fan säger jag bara. När Micke kom ut satt jag här och lipade som ett litet barn framför datorn. Jag beundrar verkligen människor som orkar ta sej igenom något sådant, att dom orkar vara starka. När jag tänker på att det skulle drabba oss så ser jag mej själv som världens ynkligaste människa som hade gråtit 24/7 och helt seriöst så vet jag inte hur man skulle orka leva om man skulle förlora sitt älskade barn. Senaste inlägget hon skrev va igår, då hade lilla flickan dött. Hon va född 2003. . . . Jävla cancer alltså!

Jag ska bli barnläkare och ta hand om såna små, göra allt jag kan för deras bästa!! Tyvärr kan jag nog aldrig bli den som kommer på hur man ska bota alla cancer, ändå om man hade önskat att det va så. Jag älskar verkligen barn, jag tror att det yrket hade passat mej som handen i handsken faktiskt. Ändå att man är grymt känslig så är jag en "samlad" och stark person och jag hade fixat det. Jag SKA fixa det.

Kommentarer
Postat av: Ivenho

ända sen bella blev sjuk har jag sagt att jag ska bli barnläkare! kolla på mig,svetsare :S haha. hoppas du lyckas bättre gumman =)

2007-12-21 @ 13:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback