Fina kort från Sydbild och lite funderingar

Har varit och hämtat dom fina korten på Theo på Sydbild nu. Ska bli så roligt att få upp dom på väggen sen, måste ju bara inhandla några fina ramar också. Julkorten var superfina, inte sådär vanliga och tråkiga utan dom hade det där lilla extra! Hade tänkt fotografera korten och visa dom för er men jag vet inte hur sånt funkar. Får man lägga ut kort som dom tagit? Huvudsaken är väl att man skriver att fotot är taget utav dom? Sen har jag en till liten fundering. Om man skulle vilja göra en större förstoring av något kort. Kan man då ta med sej kortet till t.ex. leksakshuset och göra förstoringen där eller är det bara Sydbild som har "rätt till korten" eller vad man nu ska säga?

Vad tror ni om detta?

Kommentarer
Postat av: sandra

I know. Man får inte fotografera bilderna, inte heller låta någon annan göra förstoringar på dom. Sydbild äger rättigheterna på dom. Jag tror dock inte det är du som blir den skyldige, snarare affären/studion som förstorat dom. Men jag vet att ingen som framkallar bilder gör sånt när dom ser att en annan fotograf äger dom.. :)

Postat av: sandra

meeeen, du kan ju typ ta ett kort på theo och sedan råka ha lagt bilderna brevid.. :)

2007-12-04 @ 15:20:11
URL: http://www.finpixia.se
Postat av: Tessan

Hej Jonna!
Känner du någon med en scanner är det ganska enkelt att fixa bra kopior på nätet =)

2007-12-04 @ 19:07:42
Postat av: Therese

scanna av bilden och skicka den över nätet är ingen som får veta det herregud det har vi gjort eller henkes pappa. Man skulle ju bli utfattig om man skulle förstora alla bilder hos dom. Hoppas allt e bra ska bli kul att se korten på lilla gullet. Hälsa Micke så får vi träffas snart. Jag jobbar tyvärr jätte mycket innan jul men ngn dag ska vi väl kunna klämma in hoppas jag. Messa mig gärna om julklappstips till Theo är du snäll!

2007-12-04 @ 20:15:11
URL: http://theresejonah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback