Då säger vi hej då 2007

Idag är det dag 365, den sista dagen på detta året. 2007 tog slut ungefär lika fort som det började känns det som. Förra nyårsaftonen bodde vi i trean på Kyrkogatan. (Underbar lägenhet för övrigt!) Theo va knappt två månader och låg mest i knät och tittade på oss med sina stora ögon och log sitt söta lilla leende.

Året började med dop planering. Allt ifrån dopsånger till bordsdekorationer skulle ju ordnas, och så givetvis inbjudningskorten. Eftersom han döptes samtidigt som sin kusin fick det bli en bild på de båda, helan och halvan såg de ut som. Den 27de januari blev vår lille gosse döpt till Theo William Månsson Närkfors.  

Tiden gick och Theo blev större och större. Hade tur i oturen på våren. Micke blev inlagd på sjukhuset och fick vara hemma och sjukskriven i en månad. När sjukskrivningen va slut 1 april började han på nytt jobb och kort därefter började han jobba helgskift. Då va han hemma med oss måndag till fredag i ett par månader. Kunde ju inte bli bättre tajming, tiden tillsammans alla tre är ju ovärderbar när barn är så små tycker jag!

Sommaren kom, eller gjorde den det? Känns inte som att det va alls längesen man tänkte att "Nähe, det blir ju ingen sommar i år, nu kan man ju ge upp tanken." Och då, rätt vad det va så va det julafton. Helt sjukt vad tiden har gått fort. När hösten närmade sej så kom ångesten krypandes. Snart skulle man alltså behöva börja jobba och ha Theo på dagis. Det sista jag vill (ändå att jag vet att det är ett ont måste tids nog) är att ha ett sånt inrutat vakna-frukost-dagis-jobbet-dagis-handla-laga mat-städa-sova liv. Så efter att ha tackat nej till en dagis plats och fått vintern (vart den nu har tagit vägen!?) räddad hemma med Theo så har jag bestämt mej för att börja plugga på distans. Det känns kanon att kunna ha Theo hemma mestadels men att han ändå får va lite på dagis och leka av sej. Och såklart känns det kanon att få en utbildning, ändå om det är långt kvar innan jag nått dit jag egentligen vill.

Har haft ett helt underbart år tillsammans med min lille älskling. Trivs som fisken i vattnet att vara mamma. Känner att man verkligen har hittat sej själv. Har även hittat en hel del nya vänner! Mammorna i föräldragruppen som man har fikat, skvallrat och bytt erfarenheter med är ju ett exempel. Angelica, Tommy och Theo har vi också haft en hel del kul med. Började hänga på öppna förskolan i början på året och nu i december slog vi till på en mini weekend i Malmö. Har även hunnit med en Ikea-tripp, fikor på hemmaplan, bus i Wämö parken och inte att förglömma - Ölands djurpark. Riktigt kul att ha fått träffa er alla!!

Tyvärr har man träffat sina "gamla" vänner för lite, men dom gångerna vi träffats har det varit riktigt trevligt. Bowling kväll med exotisk planka i början på året och glögg-kväll nu i slutet på året. Och en del fikor och annat emellan förstås!

Detta året har fört mej/oss närmare min familj, det är roligt att man har så stor glädje utav sina syskon nu på äldre dar också. På tal om syskon så är det även så himla kul att se Theo och Thilda ihop när hon är här. Dom verkligen älskar varann och har så kul ihop. Om hela världen har rasat för Theo och han får syn på Thilda så lyser han upp som en sol!

I början på året va ju som sagt Theo liten, nu springer han runt och pratar och pekar och har sej. Han har blivit en egen liten individ med en egen vilja. Tycker vi har lyckats bra i uppfostran såhär långt och jag har hållt på dom principer jag har. Så som att bara ha nappen när man ska sova, sitta i sin stol när man ska äta och dricka osv. Ändå om han inte alltid lyssnar nu så gäller det att verkligen sätta gränser ändå, det är ju nu man bygger grunden!


Sammanfattningsvis har året varit kalas bra och jag har väldigt höga förväntingar och förhoppningar på 2008 nu. Förhoppningsvis blir det en solresa och en snöresa. Husköp hoppas vi innerligt på så vi får lite mer plats till nästa jul. Men för att ha lite lindrigare nyårslöften så drar jag till med att vi ska följa en budget vi har from januari för att ha bra koll på ekonomin, göra det bästa jag kan i skolan och ta till vara på tiden! Njuta av tillvaron.

Ser fram emot dom små tillskotten som ska komma till livet under 2008! Bebis mys.


GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback