Hösten och allvaret

Nu kommer hösten och med den kommer allvaret. Alla tv program drar väl så smått igång nu, skönt så man har något och glo på om kvällarna. Jag ägnar för mycket tid åt datorn. Även aktiviteter som t.ex. öppna förskolan sätter igång, härligt så man kan aktivera lill prinsen. Nu fryser man ju typ när man går ut. Helt hemskt. Micke sa att Theo hackade tänder idag när han gungade, men vilka tänder då? Den stackaren har ju inga. Jaja, dom kommer innan han gifter sig.
Men, till allvaret i rubriken. Insåg att det kanske inte är så mycket mer än två månader tills jag ska börja jobba igen!? Herregud. Mycket blandade känslor. Svårt när man inte vet vad man ska göra heller. Ena stunden känner man att "wow, nya utmaningar, hätigt, verkligen skit kul", sen nästa stund så får jag ångest när jag tänker på att lämna lillemannen på dagis! Men då kommer man ju lixom till fas 2 i familjelivet på något vis.

Tror jag ska köpa en almenacka. Man ser så viktig ut när man har det, vuxen poäng på det ju. Men då måste jag börja använda väska med ju. Så kanske jag slipper glömma plånboken på bion nästa gång.

Kommentarer
Postat av: sandra

men hallon jonna! Kalendern är ju det viktigaste i ens liv.. även om man inte är vuxen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback