Hänt i veckan

För en gångs skull har det hänt ganska mycket i mitt liv, ja inga stora grejer alltså men har hittat på en del i alla fall.
Jag brukar ju vara hemma fru om dagarna, som städar, tvättar, diskar o lagar mat och om kvällarna när Theo sover så förvandlas jag till en "ensamvargs-soffpotatis".
Härmodagen var Mickes kusin o hans tjej här. Stooor mage hade hon fått nu. Så snart blir det fler bebisar i släkten. På något vis så kom vi in på att börja prata om gamla mobiler som av vissa anledningar tappade sin funktion för.. Ja jag vet inte hur längesen det var men det var samtidigt som stormen Gudrun härjade runt. Vi provade att starta igång telefonerna men smarta som man var på den tiden så hade vi personliga säkerhets koder som man knappast kommer ihåg nu. Smart som man är så googlade jag på "säkerhets koder nokia" och hittade en sida där man med lite knep och knåp kunde få fram en ny kod och vips så var vi ett gäng telefoner rikare! Dock var det bara comviq som funkade men tyckte det var ganska roligt ändå.
Snacka om att man fick sig en sentimenal stund den kvällen med alla gamla sms, mms, bilder och filmer man hade sparat. Hade spelat in en låt och i bakgrunden hörde man mig och Katta föra en diskussion om körkort bland annat, att jag bara hade tre körlektioner kvar eller vad det var! Så det är ju ca tre år sen nu.

Och på tal om att bli sentimental, kollade lite på AFV nu på femman och det var en tjej som skulle dra ut sin tand med ett snöre. Det har jag minsann aldrig vågat men jag kan komma ihåg känslan när man snurrade på tanden som hängde som på en tråd till slut. Vilken lycka när man la lilla tanden i ett glas och tand haren kom med en guld peng!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja jonna,tänk dig att jag ska börja skolan...hehe
inte så illa som de låter faktiskt...ska bara läsa upp lite betyg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback