Ung stolt mamma!

Jag kan inte hjälpa d men tankeverksamheten o skrivar glöden kommer verkligen fram när jag läser alla kommentarer o blogginlägg hos "ungmamma15".. Va fasen, har folk inget bättre för sej än att klaga på folk så!
Hur gammal man än är så vet man bäst själv hur man ska ta hand om sitt barn. Man mognar såå mycke under graviditeten o växer in i mammarollen sakta men säkert o alla dom där frågetecknena man hade innan e lixom som bortblåsta.. helt plötsligt vet man allt o allting e så självklart! Men visst har man fått rådfråga ibland också.
Jag ser enbart fördelar med att vara ung mamma. Min förlossning gick som en dans på rosor, inga komplikationer alls, d gick fort o ja använde bara lustgas (himmelriket =) ). Barnmorksan sa att när man e mellan 20-25 är man som gjord för att föda barn, kroppsligt osv.
Jag kommer ju fortfarande att va "ung" när han e 20 och hur kul e d o ha en gammal sliten mamma som inte orkar köra en till ens kompisar tex? eller som e gammal som gatan när man får barnbarn o aldrig kommer kunna passa dom för att man knappt kan gå?
Vad finns d för fördelar med o va äldre mamma?
När i livet man än blir mamma så är det första gången. Om du så är 20 eller 40 så är det första gången du får ett barn som du ska ta hand om 24/7 i många herrans år. Alltså, det är lika nytt o främmande för vem som.
Därför kan man ju inte säga att en äldre mamma vet bättre.
Nej, jag e minsann stolt ung mamma!! Den bästa mamman t min son =)

Btw, 25/5 kl 12-17.30 kan ni rösta på han på Wachtmeister i fototävllingen! DO IT! =)

Kommentarer
Postat av: Thessan

ÅÅhh ja jag håller med dig om detta! Även att jag då inte har egna ju ;P Men allt du skrev e så rätt!

2007-04-25 @ 08:02:11
Postat av: fiorella

Tjollahopp.
Filosofi är så meningslöst. Förstår inte ens att det är tillåtet att göra två kurser med det ämnet. Tyckte verkligen det var sååå löjligt så mina närvaro-prickar kunde man räkna på en hand under terminerna.

Håller med dig i det att man kan vara en lika bra mamma även att man är ung eftersom man mogna så mycket under gravidieteten. Men jag tycker inte att det är bara det, det handlar om.
Så länge man har gått ut gymnaiset och har jobb så tycker jag det är okej att skaffa barn om man nu vill det o det känns bra för båda föräldrarna.
Men t.ex. hon Ungmamma15. Jag är säker på att Wilma får all den omsorg hon behöver och mår jättebra, för båda mamman o pappan verkar vara väldigt kärleksfulla..men jag förstår inte hur det kan vara moget att skaffa barn eller ens kännas rätt att sätta sitt egna barn till världen om man inte ens börjat gymnasiet, är fortfarande själv ett barn och dessutom bor hemma hos farmorn o farfarn. Vansinne tycker jag. Men även att man inte kan förstå dem så behöver folk inte skriva såna fruktansvärt fula och hemska kommentarer som de gör. De har valt att leva så och det har varken jag eller någon annan med o göra eftersom det inte drabba oss.

Men jag tycker det låter väldigt bökigt att gå gymnasiet samtidigt man har ett barn att försörja. Även att de får hjälp hemifrån så de klarar sig så är frågan, Vill man ha hjälp ekonomiskt hemifrån om man har skaffat familj?
Jag tycker iaf att man ska ha gått ut skolan o skaffat sig ett litet jobb innan man sätter sitt egna barn till denna hemska värld :).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback