Jämnställdhet

Läste precis en blogg som har spårat ur lite kan man väl säga, folk klagar för att dom tar på
sin lilla tjej rosa kläder för att d skulle vara "dåligt för jämnställdheten"..
gode värld! Jag skulle ju aldrig få för mej att ta på min pojk rosa kläder. däremot rött, men vad klassas
d som då? tjej eller kill färg? Nä men seriöst, behöver dom ingå i nån jämnställdhets grej när dom e
så små eller? Sen när dom börjar leka o springa runt o så.. då skulle ja ju inte gömma alla tjejgrejer
för lill killen om han nu vill leka med dom. O han får ju gärna laga mat vid deras lilla spis om han vill d.
eller e d tjejigt då? För d e ju mammor som ska laga mat, eller?
För att det ska bli jämnställt så får nog fasen alla föräldrar först o främst se till så dom e jämnställda.
då har ju barnen något o se upp till i framtiden o gå efter!
Jag kommer iaf inte ihåg vad jag hade på mej när jag va liten så det har ju knappast påverkat mitt liv!

Kommentarer
Postat av: fiorella

Läste också det där i ungmamma. Det är ju självklart att man tar på en tjej lite mer sötare kläder med rosa o blommigt. De som säger att man inte ska göra det tror jag inte skulle ta på sina söner rosa o blommigt. Det är bara en sån onödig sak de säger bara för att skapa problem.
De som är så mycket för jämnställdhet kan ju ta på sig sina pojkar klänningar. Då vill de väl byta kön sen när de kommer upp i pubeteten.. undra vad föräldrarna säger då?

ja , det blev lite shopping. Skojigt :)
Hoppas allt är bra.
kram

Postat av: Ung morsa till Markus

Du snackar emot dig själv hela tiden i hela detta inlägget, fundera igwenom nogrannt vad du tycker är tjejgrejer och killgrejer, jämställdhet och så vidare och kom tillbaka!NEJ jag sätter inte heller på min son klänningar eller rosablommiga kläder.. Men du verkar inte direkt ha tänkt igenom dina åsikter.. ena stunden verkar jämställdhet jätteviktigt, och att du inte tror att din son skulle ta skada av vad han haft på sig i sin barndom, andra stunden anser du att föräldrarna ska vara jämställda för att det är viktigt för barnen vad föräldrarna gör/säger för jämställdheten o i 3:dje stund så tycker du inte alls att din son ska ha med jämställdhet att göra. Reta inte upp dig på vad andra morsor tycker och tänker, bestämm dig själv för dina egna åsikter gällande DITT eget barn och DIN egna familj, så blir du nog världens bästa mamma!

2007-04-22 @ 00:17:26
Postat av: fiorella

Nä, vi gjorde inte så mycket. Var där ju bara i två nätter :). Saga har vart förlyld så jag fick gå själv på stan :/. Vad har ni hittat på i helgen?

2007-04-22 @ 13:26:00
URL: http://fiorella.3w.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback